1/09/2015

VAD JAG LÄSTE OCH LÄSTE OM 2014

(Den engelska listan hittar ni som vanligt här).

Silvia Avallone - Stål
Golnaz Hashemzadeh - Hon är inte jag
Linda Boström Knausgård - Grand mal
Linda Boström Knausgård - Helioskatastrofen
Karl-Ove Knausgård - Min kamp 6
Lena Andersson - Egenmäktigt förfarande: En roman om kärlek
Lena Andersson - Utan personligt ansvar
Anneli Jordahl - Låt inte den här stan plåga livet ur dig, Mona
Fausta Marianovic - Sista kulan sparar jag åt grannen
Kristian Lundberg - Det här är inte mitt land
Steve Sem-Sandberg - De utvalda
Therese Bohman - Den andra kvinnan
Mara Lee - Ladies
Mara Lee - Future perfect
Josefine Klougart - En av oss sover
Bea Uusma - Expeditionen: Min kärlekshistoria
Merethe Lindström - Dagar i tystnadens historia
Elin Grelsson -- Du hasar av trygghet
Delphine De Vigan - Ingenting kan hindra natten
Åsne Seierstad - En av oss - en berättelse om Norge
Karolina Ramqvist - Alltings början 
Carina Rydberg - Den högsta kasten
Sara Beischer - Jag ska egentligen inte jobba här
Therese Söderlind - Vägen mot Bålberget
Christina Herrström - Glappet
Per Svensson - Svenne
Linn Ullman - Det dyrbara
Jerker Eriksson och Håkan Axlander-Sundquist - Kråkflickan
Jerker Eriksson och Håkan Axlander-Sundquist - Hungerelden
Jerker Eriksson och Håkan Axlander Sundquist - Pythians anvisningar